Recept på cookies

Fick en förfrågan om jag kunde lägga ut receptet på kakorna jag gjorde när jag fyllde år.


Non-Stop chocolate cookies
(ca 24 stycken)
125 g margarin
3 dl socker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
4½ dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 liten påse Non-Stop (jag köpte Dr Oetkers små Non-Stop denna gången)

* Blanda margarin, socker, ägg och vaniljsocker i en matberedare, så att det blir en krämig smet.
* Blanda mjöl, kakao, bakpulver och salt. Rör ner mjölblandningen i äggsmeten. Blanda ordentligt till en seg massa.
* Klicka ut 2 msk smet till varje kaka på 2 plåtar klädda med bakplåtspapper. Lägg ca 12 kakor per plåt och låt varje kaka få ett par centimeters mellanrum. Kakorna flyter ut vid gräddningen.
* Placera 5 eller fler Non-Stop-knappar på varje kaka.
* Grädda kakorna i 175-graders ugn i ca 15 minuter och låt dem sedan svalna på ugnsgaller.

Kakorna kommer att vara mjuka när du tar ut dem. Men det stelnar sedan när dem svalnar.



Receptet hittade jag på någon internetsida, kommer inte ihåg vilken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0